Min önskan inte alltid andras verklighet

2012/04/05 at 11:07 Lämna en kommentar

Påsken står för dörren, skärtorsdagens getsemanepåminnelse blir påtaglig efter ett telefonsamtal idag! Ja två förresten. Det är såsjukt tråkigt att orden i mittförråd blir såååå fattiga. Vi påminns alla på olika säsjuk orättvisor, sjukdom, nöd och död……… Och då känns uppståndelsen och nytt liv verkligen långt borta. 

Idag påminns jag om att livet inte är rättvist för fem öre, det är så hemskt orättvist. 

 

Min längtan och bön inför Påsken, hjälp mig attgöra den Glad för någon eller någrÀ både idag och för dagar som kommer. För både de som är mig närà och för de som är långt borta. 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Maten slängs i Sverige medan människor svälter i världen Sverige behöver formas av generositet och medmänsklighet

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

april 2012
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Most Recent Posts


