Bygger vi politik på tystnad?

2011/12/15 at 21:13 Lämna en kommentar

Med anledning av de många gånger migrationsminister väljer att låta tystnaden tala är frågan berättigad, Främjar tystnaden demokratin och svensk migrationspolitik?

Jag är själv sv den bestämda uppfattningen att samtalet är det som utvecklar oss och leder oss fram. Andra är av åsikten att tystnaden dödar samtalet och därmed försvinner frågorna och engagemanget, men kan det vara så? Och om så är, är det positivt för demokratin och förtroendet för den rådande politiken.

Jag har under min uppväxt lärt mig att det som är sant och rätt tål kritisk granskning och ifrågasättande. Det är inte de stora frågorna som är det stora hotet utan det är när frågorna hanteras som hot rädslan tar vid rodret. Att styra utifrån rädsla skapar sällan eller aldrig varken en trevlig eller fridfull resa varken för resenärer eller för styrman.

Jag startade mitt engagemang i Amnesty och har fortsatt resan genom att engagera mig för syskonskap över alla slags gränser. En bra migrationspolitik klarar av även de svåra frågorna. Endast i ett klimat där vi vågar samlas för varandras bästa skapas förutsättningar för en välfärd värd namnet. Nämligen en väg där vi färdas väl tillsammans med olika mål och olika intressen men med en gemensam värdering, varandras bästa i första rum.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Öka kvalite i förskolan, mer tid med barnen! Nominerad till partistyrelsen, ers. Ledamot

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

december 2011
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most Recent Posts


