Jag litar på KD men röstar inte på dem?!?

2011/03/19 at 10:55 Lämna en kommentar

Jag mötte en man i veckan som berättade om olika fall då systemet varit viktigare än människans unika situation. När medlet blir viktigare än målet så är vi långt ifrån ett gott samhälle. Mannnen fortsatte berätta att han sätter din tillit till Kristdemokraterna som står för medmänsklighet, generositet och solidaritet.

Det som gör mig förbryllad är inte mannnens val att berätta om de svåra fallen, att han litar på KD förbryllar inte heller snarare känns det hedersamt samt uppfodrande.

Nej det som förbryllar är att samtidigt som mannen säger att han litar på KD så får jag lika klart för mig att han inte lagt sin röst på KD i slet 2010. Jag tre inte han är ensam.

Det finns många som berättar om hur man ser KD som ett parti som står upp för de saga och de små. Allt från barnen, familjerna, de äldre och många utav de utsatta – men vad gör det gör nytta för samhället om man inte väljer att rösta på det parti som man tycket står för mer medmänsklighet?

Som lokalpolitiker i Leksand där 16,2 % Valde att rösta på KD ser jag det dom min stora uppgift att fortsätta berätta att om man vill ha mer medmänsklighet i samhällets alla olika delar så måste man också rösta på Kristdemokraterna i valet.

Trots ett lägre röstetal så gör vi dkillnad. Sjukförsäkringen måste reformeras, integrationspolitiken förbättras och politiken för våra äldre, barn och familjer står högst upp på vår agenda.

Lycka handlar inte främst om mer pengar i plånboken för se som redan har. Jag vill bygga ett samhälle där tid för varandra står högre på agendan. Ett samhälle där generositet och kärlek ses som viktiga pelare i ett gott samhällsbygge.

Litar du också på att KD står för medmänsklighet i alliansregeringen? Välkommen att engagera dig och att rösta på KD

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

en liten seger for en del av manskligheten Earth hour energi, utveckling o fattogdom

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

mars 2011
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts


