Rättviks marknad och alliansens valprogram

2010/05/08 at 15:38 4 kommentarer

Idag är jag i Rättvik på marknad. Träffar många härliga människor och samtalar om vardagen och livet. Det är så kul att se barnfamiljer som kommer tillsammans och har roligt. Det finns många olika familer, kärleken på marknaden går inte att ta miste på. En plump i protokollet är Nationaldemokraterna som tog sig in på området utan tillstånd och körde upp sina banderoller. Jag vill värna demokrati och alla har rätt att ge uttryck för sin åsikt men att göra det på ett marknadsområde där alla andra betalar och sätta sig över dessa regler bekräftar mina fördommar om nationaldemokraterna. De står mest och ser arga ut, men själva ska de vara ett stort undantag som vi ska ta ökad hänsyn till. Står man och talar om lag och ordning så borde man föregå med gott exempel. Om alla jag möter i min vardag skulle se lika arga ut så kommer sammhället snart bli kallare, jag fryser bara jag tänker på det…

Alliansen presenterar idag ett gemensamt valmanifest. Det är helt klart ett program som är bra för Sverige. För att politiken ska skapa ett varmare och mjukare samhälle så behövs mer kristdemokrati. Fokus på de svaga måste, som jag ser det, bli tydligare och starkare.

Jag vill inte i första hand se ett effektivare samhälle utan ett mänskligare. Ett sammhälle där vi har tid till och för varandra. Ett samhälle där de äldre få andas frisk luft och där barnfamiljer får vardagen att gå ihop. Ett sammhälle där de som är svaga och sjuka lyfts upp av medmänniskor runt omkring. Det är trygghet för mig!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

NU i Rättvik. Uppdrag – kryssa Sakarias Winberg Varför nej till kvotering?

4 kommentarer Add your own

  • 1. undrande  |  2010/05/09 kl. 20:03

    Kan ju upplysa herrn om att du far med osanning i ditt inlägg.
    Man behöver INTE tillstånd för att dela ut GRATIS politisk propaganda.
    Att läsa ordningslagen innan man öppnar munnen kan ju vara att rekommendera.

    Svara
    • 2. sakariaswinberg  |  2010/05/11 kl. 09:57

      Konstaterat att alla på marknadspmrådet exkl. Ni och annan främlingsfientlig organisation valde att följa marknadsreglerna och betalade för sin plats på området.

      Svara
  • 3. undrande  |  2010/05/12 kl. 09:05

    Vad är det du inte förstår?

    Ska man SÄLJA saker då betalar man.
    Att stå och dela ut politiska flygblad på allmän plats får man göra dit det är allmänt vedertaget att allmänheten har tillträde.

    du har ingen koll alls på vilka lagar som gäller,hade dessa gjort något ”olagligt” hade polis+vakter kört bort dom.

    Svara
    • 4. sakariaswinberg  |  2010/05/12 kl. 09:16

      klart är att flera politiska organisationer samt ungdomsförbund betalar för att stå på marknadsområdet. Faktum kvarstår: endast främlingsfientliga grupper bestämde sig för att inte betala för att vara på området.

      Jag hör vad du säger men kanske du ska lyssna till vad som är praxis på en marknad som denna.

      Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

maj 2010
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


